Exam Management Office

School of Business

This content is not available or only partially available in English.

Information from the Examination Board

Information Nr. 2021/10 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zur Nachmeldung von Wahlmodulen – Stand 12.04.2021
PDF, 213 KB
Information Nr. 2021/9 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements- Ausnahmeregelung zum entschuldigten Rücktritt im SoSe 2021 – Stand: 25.03.2021
PDF, 213 KB
Information no. 2021/8 of the examination committee and examination management- The exception regulations of sufficient English language – as of: 03/05/2021
PDF, 223 KB
Information no. 2021/7 of the examination committee and examination management - Deferral of the deadline for the submission of master’s and bachelor’s theses- as of: 02/26/2021
PDF, 255 KB
Information no. 2021/6 of the examination committee and examination management - exception regulation for withdrawing from face-to-face examinations from a corona point of view in the summer semester 2021 - as of: 02/26/2021
PDF, 231 KB
Information Nr. 2021/5 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements- Ausnahmeregelung zur Abgabefrist der Bachelorarbeiten / Masterarbeiten (nicht für sonstige Hausarbeiten) – Stand: 08.02.2021
PDF, 244 KB
Information Nr. 2021/4 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements- Ausnahmeregelung zum Englisch –Nachweis im Bachelor und Master bis zum Ablauf des WiSe 2021/2022 – Stand: 08.02.2021
PDF, 219 KB
Information Nr.2021/3 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zur Abgabefrist der Bachelorarbeiten und Masterarbeiten (nicht für sonstige schriftliche Hausarbeiten) – Stand: 18.01.2021
PDF, 243 KB
Information Nr. 2021/2 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zum Rücktritt von Präsenzprüfungen unter Corona-Gesichtspunkten - Stand: 07.01.2021
PDF, 226 KB
Information Nr. 2021/1 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zur Frist Notenbekanntgabe - Stand: 07.01.2021
PDF, 214 KB
Information Nr. 2020/11 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zur Abgabefrist der Bachelorarbeiten / Masterarbeiten sowie sonstigen Hausarbeiten – Stand: 22.12.2020
PDF, 235 KB
Information Nr. 2020/5 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements – Ausnahmeregelung zum entschuldigten Rücktritt im SoSe 2020
PDF, 214 KB
Information Nr. 2020/4 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements - Ausnahmeregelung zum Englisch-Nachweis im Bachelor gemäß § 21 Abs. 7 - 03.04.2020
PDF, 227 KB
Information Nr. 2020/4 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements - Ausnahmeregelung zum Englisch-Nachweis im Master § 23 Abs. 1 Punkt 3 - 03.04.2020
PDF, 210 KB
Information Nr. 2020/3 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements - Ausnahmeregelung zur Nachmeldung von Wahlmodulen - 25.03.2020
PDF, 203 KB
Nachtrag zur Information Nr. 2020/2 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements Frist Abgaben - hier Hausarbeiten Stand 24.03.2020
PDF, 204 KB
Information Nr. 2020/2 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements - Ausnahmeregelung zur Abgabefrist von Bachelorarbeiten/Masterarbeiten sowie sonstigen Hausarbeiten - 20.03.2020
PDF, 204 KB
Information Nr. 2020/1 des Prüfungsausschusses und Prüfungsmanagements - Ausnahmereglung zur Abgabe von Abschlussarbeiten sowie Abgaben im Allgemeinen - 18.03.2020
PDF, 212 KB
Information sheet 2014/1 from the Examination Board - Deadline for the submission of study achievements as per the bachelor's exam regulations of 2007 (in German)
PDF, 49 KB
Information sheet 2013/1 from the Examination Board - Fees in appeal proceedings (in German)
PDF, 156 KB
Information sheet 2012/3 from the Examination Board - Scope of internship, bachelor and master theses/deadline for submission of academic achievements/ inability to take examinations (in German)
PDF, 60 KB
Information sheet 2011/5 from the Examination Board - Application deadline for the bachelor's thesis Business Law bachelor's degree program (Article 14 para. 2 of the exam regulations of 11 October 2007) (in German)
PDF, 97 KB
Information sheet 2011/6 from the Examination Board - Supervision of the internship modules and the internship paper Business Law bachelor's degree program (Article 9 Para. 4 of the exam regulations of 11 October 2007) (in German)
PDF, 96 KB
Information sheet 2011/7 from the Examination Board - Application deadline for the master's thesis in the Business Law master's degree program in the 3rd semester (Art. 14 para. 2 of the exam regulations of 24 April 2009) (in German)
PDF, 250 KB

Members of the Examination Board of the consecutive bachelor's and master's programs in the School of Business

Prof. Dr. Martin Meißner, Chairman
Prof. Dr. Claudia Kurz
Prof. Dr. Johannes Burkard
Prof. Dr. Gunther Piller
Dr. Elke Lassahn
Alexander Rudolph, student representative
Patrick Klomann, student representative

The following members of the Examination Board are responsible for the individual degree programs as representatives of the respective departments:

Prof. Dr. Johannes Burkard:

  • Business Law LL.B.
  • Business Law LL.M.

Prof. Dr. Gunther Piller:     

  • Information Systems dual B.Sc.,  Media, IT & Management dual B.Sc., Digital Media dual B.Sc., Digital Media B.Sc.
  • IT Management on-the-job M.Sc.
  • Applied Informatics B.Sc., Applied Informatics dual (public service) B.Sc.

Prof. Dr. Claudia Kurz:     

  • Business Administration B.A., Business Administration on-the-job B.A., Business Administration dual B.A.
  • Management M.A., Management on-the-job M.A., International Business M.A., Business Administration M.Sc., Management Franco-Allemand M.A., Maestría Argentino-Alemana M.A.

If the responsible representative cannot be reached due to illness, vacation or other reasons, the chairperson is then responsible, or alternatively all other representatives of the school.

Who to contact

Sonja Schloss
Head of Examination Office
T +49 6131 628-3120
sonja.schloss (at) hs-mainz.de
Tanja Fuchs
Issuing of certificates, focus on full-time degree programs
T +49 6131 628-3123
tanja.fuchs (at) hs-mainz.de
Christine Held
Exam Inspection, Focus on part-time degree programs
T +49 6131 628-3125
christine.held (at) hs-mainz.de